Tuesday, October 2, 2007

Best of The Best (2) 2006


Best of the Best (2) 2006.. .. ..

Inie yg kali ke-dua tournament ini diadakan. Kali pertama diadakan tak silap aku pd tahun 2004 di Hospital Selayang. Sebenarnya tournament nie di tahap starting lagi sebab Persatuan KL diambang masalah kewangan pada tahun tue ler (2004). So kali pertama ianya diadakan adalah bertujuan untuk semangat kesukanan yang ingin ditingkatkan dikalangan para pelajar muda. So, ianya tidak berunsurkan keuntungan tetapi untuk meningkatkan kualiti. Tp aku fahamler jugak sebab ada komen yg pedas pada kali pertama ianya diadakan. Hadiahnya hanyalah sijil sahaja, tiada medal. Tpkan, aku saluted jugak sebab buat kali pertama jugak, ia mendapat sambutan yg boleh dikatakan memberangsangkan. Terima kasih kpd yg joined that tournament.

So kali inie utk kali ke-dua yg diadakan di SRJK Naam Kheung di Cheras. Cuma bezanya kali ini ianya dijalankan lebih detail lagi semenjak banyak kelemahan yg dilihat pd kali pertama. Preparation time diambil lebih kurang 3 bulan. Event yg dibuka kali ini besar sikit dari dulu sehingga 18 tahun termasuk black belt dan ianya 1st day event.

Aku kali ini in charge bahagian teknikal so bolehla katakan aku punya klimaks semasa pertadingan bermula. Sebelum itu, aku cuma tolong2 committee yg lain jer. So, pada masa pertandingan tu, starting tu agak hiccup sikit sehinggaler dah dapat momentum, baru boleh catch up but dalam lingkungan masa yg telah ditetapkan. Aku hantar team aku ke sana, so boleh ler banyak jugak yg menang termasuk team pattern black belt aku. He he he. .. .. see the leg who teaching them.. ..

Semua event habis cepat dari masa yang aku jangkakan. Flowing of the tournament smooth, ajk pertandingan time tu really shown their commitment. But, of course, mesti ada leak holes jugak. Leak holesnya tu kan, semasa height separation bukan weight separation, ajk kat situ terlepas pandang melepaskan seorang student size besar (student aku jugak) masuk kategori sparring untuk size rendah. Aku x perasan time tu sebab tgh handle ring2 yg lain sampai satu insiden yg terjadi, budak tu berdarah hidung (kena belasah dgn student aku la nie). Aku bergegas ke sana, tgk keadaan, eh knp boleh jadi macam nie nie.. ..? Parents budak tu dah angin giler kat situ.. .. .. so tempat dia melepaskan angin dier kat akuler sebab aku head of technical kat sana.. .. .. selamat parent tu aku kenal tp kena jugak la aku.. .. ..


Overall semuanya 80% successful lagi 20% tu leak holes. Semasa post mortem, aku bashed ajk yg buat height separation dan judges yg jaga event tu (accident budak tu ler). Sebab knp x inform aku yg perkara nie berlaku so aku boleh take necessary action ttg tu dan camana budak tu boleh terlepas pergi ke event lain.. .. ..

Tahun nie 2007, Best of the Best x dpt dibuat sebab masa yg tidak mengizinkan. So, ia akan dibuat pada tahun 2008 Cuma bezanya ianya lebih besar lagi dari tahun 2006 nie. Tgkla camana nanti.. .. .. sebab meeting technical belum diadakan lagi.

No comments: