Tuesday, October 2, 2007

Choi Kwan Do

Cerita nie berlaku dah lama dah.. .. .. awal tahun lagi.. .. ..
Choi Kwan Do.. .. .. .. 1st time aku dgr, apa ke benda la nie.. .. .. itu pun kawan baik aku called aku bgtau ttg martial arts tu.. .. .. So, pd mulanya aku malas nak layan, ini mesti ada hidden agenda nie kawan aku kena persuaded. Memang aku x layan pun buat masa tu.. .. .. tiba2 instructor Choi Kwan Do (CKD) tu called aku.. .. aku terpinga2 kjp, so aku layanlah dia.. .. .. nama dia Nasir. Dipendekkan cerita ntah camana aku boleh pergi gym dia di kota damansara.

Jumpa2 dia, dia tgh makan nasi lemak, time tu kelas belum mula lagi.. .. .. aku tgk sekeliling kelas tu, tgk student yg dtg hari tue, eh ini ITF punya kelas. So, aku bertanya sikit soalan ttg CKD nie.. .. .. rupanya dia nak spread his wings for CKD. So dia persuade aku join dia.. .. .. sempat dia tunjukkan aku teknik famous speed punch CKD tu kat aku. Basically aku faham teknik tu dan aku x beberapa praktik teknik tu sebenarnya.. .. dah malas.

Rupanya si Nasir nie dari Universal TaeKwon-Do Academy under Tan Ghee Lip (ITF). Link : http://www.taekwondo.com.my/about_us_it.htm. Sedara la nie kiranya. So, lagi dipenddekkan ceritanya, dia offer kat aku 1st dan Asst. Instructor kalau aku join dia. Aih, offer nie yg aku lemah sikit sebab aku nie x gila Dan. Best part tu pulak kan, CKD nie tak under KBS dan Kementerian Pelajaran tak tahu kewujudan mereka. CKD wujud hanya di Kelab2 dan di Akademi sahaja.

Aku dok fikir jugak sebab isu2 begini mmg sensitif sesangat. Nasir advised kat aku, senang jer, guna nama GTF, baju GTF ajar CKD. &%#^$##@@! Melanggar prinsip aku nie. Mana boleh pakai baju ayam tp ckp itik. So, aku ckp dia baik2, minta maaf, kelas TKD nie senior aku yg punya. So aku nie cuma tukang mengajar jer. Power decision aku x boleh buat. Tgklah camana.

So, baru2 nie Nasir called aku lagi, katanya CKD buat show di Sg. Long. Dia ajak aku pergiler nie. Tp hari tu aku mmg ada program lain. So, niat di hati tu memang nak tgk cuma x kesempatan jer. Entahlah, agaknya si Nasir tu dah tawar hati dgn aku nie.. .. Harap tak ler. Aku mmg respect martial arts lain, cumanya aku nie, TKD is my life... .. ..


- The End -

No comments: