Tuesday, October 9, 2007

Berbuka Puasa.. .. ..

Hari Jumaat lepas, 5/10/07, aku pie berbuka puasa dgn isteri aku. Kawan2 old class mate dia dulu ada buat berbuka puasa gathering. Hmm.. .. aku nie kalau ikutkan hati malas nak pergi.. .. suka duduk rumah. So ikutlah hari tue.. ..

Kak Long Paradise and Café.. bertempat berdekatan dengan UIA Gombak. Dah lama jugak aku tak turun ke sini.. .. .. last sekali turun tahun 2002. Dah berubah langsung dari dulu yg open konsep dan skrg dah penuh dengan landskap.

Nak kata ramai tu x takler ramai yg datang dalam 16 orangs. Kami berbuka dengan makan hidang, Ikan Bakar, Ayam Masak apa entah aku x tahu. Udang, sotong goreng tepung, ikan siakap goreng, dan nugget ikan goreng dan sayur. Ikan bakar tu aku x rasa apa2, masin ke.. .. aku tak tahu, ayam tu ok, udang dan sotong goreng tu pun ok, ikan siakap goreng tu entah apa dia letak warna serbuk putih aku makan rasa macam ikan ditaburi dengan susu tepung dan nugget ikan goreng tu aku termakan yg hanyir punya.. .. .. entah lah aku nak kata aper.. .. ..

Bottom line, tujuan berbuka hari tue utk bersama kawan2 isteri aku dan aku rasa ok, mmg bagus niat begitu. Nak harapkan class mate aku, hampeh. Cuma makanannya tu x beberapa sedap sangat. There are a room to correct for next year. Balik rumah lepas tue, aku dah pening kepala.. .. . .. tiba2 jer rasa. Aku nie sensitive dgn ajinomoto, dulu aku makan kari kepala ikan kat Gombak pun aku pening kepala.. .. semalam aku makan lalah masak apa entah pun aku pening kepala.. .. ..

Anyway, aku thanks kpd Azie yg organized gathering tue.. .. .bagus niat dia. Cuma aku harapkan kalau next year nanti, dapatlah tempat yg foodnya reasonable. Thank you so much!

No comments: