Tuesday, October 2, 2007

CK Chia ITF TaeKwon-Do

Pada tahun 2002 ke 2001, aku dan Khairul gie melawat jap satu gim Taekwon-do kat Sri Gombak, hajat di hati nak join ITF. Heh ehe ehe.. .. . muda2 lagi.. ... so nak improve skill dan knowledge la nie.. . So sampai di sana, aku jumpa seorang abang nie, namanya Zainal Osman, 3rd Degree time tu, Skrg nie aku rasa dah 4th Dan la.. .. . . So, aku join training dia dgn si Khairul nie.. .. . mula2 start kelas aku dah rasa lain macam nie.. .. cara pengajarannya lain.. .. ..

Aku tgk in details siapa instructor tu.. .. .. C. K Chia, 7th Degree Black Belt. Hmm, aku x kenal siapa dia tu, tp aku boleh cari sampai lubang cacing ttg dia nie kalau aku nak. So balik ttg tadi, semasa training, pattern ermm.. .. okler boleh tahanlah.. .. not so very in details. Sparring pulak nie yg pelik, si Chia suruh guarding block, aku mcm biasa ler guarding block dgn kaki kanan depan (best leg in front). Dah si Chia kata salah, suruh change leg. Aku, lantakler, takde benda pun.. ...

Start jer free sparring, aku control ler nie.. .. tp dia punya student mcm stress nak go aggressive dgn aku.. .. mula2 boleh ler aku main2 dgn dia.. .. Zupp.. .. satu hanging side kick jap kena perut dia, terus dia senak.. .. ..budak tu mmg menahan sakit ler.. .. . dah aku kena marah dgn si Chia sebab x control.. .. ..aik, aku hulur jer kaki dia yg terjah.. .. .. eh x boleh jadi nie.. .. kebetulan pulak tu, si Khairul next round vs dgn anak si Zainal tue.. .. mula2 si Khairul control tp budak tue dok aggresive dgn dia.. .. Khairul tu kalau nak tauler, aku gelar dia bull fighter. Aku time tue tgh break sbb budak nie senak perut. Sempat tgk jap Khairul tunjuk belang dia.. .. tertonggeng2 dikerjakan oleh si Khairul tue.. .. .pun dia kena marah dgn si Chia tu.. .. HA HA HA HA. Si Khairul x bagi chance langsung budak tue nak counter balik.. .. .. alaaa budak tue sparring gopoh sgt.. .. aku rasa dia stress,lgpun dia black belt.. .. .. kitaorang nie pakai baju GTF lak time tue.. .. .. itu yg x tahan tue!

So balik jer dari training, aku dan Khairul gelak2 la.. .. . time tu lak, aku dah tumbuh tanduk kat kepala.. .. kebetulan minggu depan tue aku dan Khairul kena attend meeting dgn Dato' Sabree kat Mid Valley sekali dgn Masters2 yg lain.. .. .. so, selepas meeting tue, pergi dinner dgn Dato', aku sempat tanya kat Master Yeow siapa CK Chia tue.. .. aku explained la muka dia nie mcm cina opera sikit kening dia tue.. .. Master Yeow kenal !!! Aku ckp la dia tue 7th Dan, belum sempat aku habis, Yeow dah cut aku, tahuler mulut Yeow tue.. .. .. .. .. kata Yeow dia tue 2nd Dan jer.. ... aku tak suprised bila Yeow beritahu aku.. .. .. biasaler org giler Dan nie x boleh nak buat aper.. .. .time tue kan tgh bergolak, MGTF baru lagi, so ramai yg ambil kesempatan utk promote diri mereka kat ITF. Skrg nie hah, ambil 3 ITF kat dunia nie.. .. mana satu yg betul pun aku malas nak ambil tahu.

So, semasa aku jumpa si Nasir ITF tue, lg best dari org ITF sendiri. Kata dia pulak, si Chia nie 4th Dan, so semasa pergolakan ITF tue, dia ambil kesempatan ler.. .. .. tp, Nasir kata ITF dah ambil tindakan disiplin kat si Chia nie. Bagi aku, malas ler aku nak tahu isu2 camnie. . . . . . bagi aku bila aku nak belajar, niat aku mmg nak belajar, tp, jgn ler ambil kesempatan dgn situasi aku nie. .. .. .

Baru2 nie aku pergi Everybody, ternampak buku TaeKwon-Do dari CK Chia nie.. .. . hebat mamat nie! Siap keluarkan buku dia sendiri lagi tue.. .. . biarler.. .. .. aku malas nak ambil pusing. Semoga dia berjaya dalam TKD.

- The End -

No comments: