Thursday, September 27, 2007

National Tournament 2007

Aku tgh fikir utk National nanti bulan Disember nie di N9. Skrg masalah yg akuhadapi kat sini (KL) sebab KL x boleh participate. Actually bukan KL sahaja, malahan Pahang, Selangor, Perak dan Penang. Lima2 states nie actually on PGTF side (Pan Malaysia Global Taekwon-Do Federation).

Link : http://www.pgtf-taekwondo.com/ Link : http://www.mgtf.org.my/

So, since KL salah satu daripadanya, maka KL tak boleh participate MGTF punya tournament ataupun di bawah pengurusannya. Aku malas sebenarnya dengan isu politik PGTF dan MGTF nie. Aku jenis yg suka sports without the influence of politic walaupun aku tahu without politic, any kind of sports can't grow further BUT because of politic also THAT ruins the WHOLE structure. Sebab pernah jadi isu dulu KL tak boleh participate Rakan Wajadiri punya tournament gara2 tak affliate dengan MGTF. Last2, Rakan Wajadiri cancelled. So, mana organizers yg anjur tournament tak kiraler dari PGTF ke, MGTF ke, ITFM ke, WTF ke, aku pukul semua rata. Maknanya, aku nie jenis yg minat masuk tournament. Lgpun, tournamentlah yg mana aku boleh ukur baju badan dengan org lain.. .. he he he.. .. .. ..

So, berbalik dengan cerita td, aku cadang nak join Din untuk participate. After 'im' dengan dia, dia pun ada cadangan nak alliance dengan KUTPM dan UiTM dengan akademi dia. Bagi aku, oklah tu. Lgpun, the more the merrier will be. So, aku skrg nie tgh cari team aku yg dah berkarat sebab dah lama tak main tournament. Nak balik training la citernye nie.

Aku nanti tunggu dari Din bila dia nak buat selection nanti. Hope before it, we are all prepared. Last sekali aku main untuk National tahun 2003 di Terengganu. Lepas tu aku tak dapat compete sebab Persatuan KL takde budget. So, sekitar tahun lepas tu, aku main open jer ler.. .. .. Tp tak syok jugak, sebab dah lama tak main National.

Aku harap2 Master Yeow tak call aku untuk join team under dia. Tp, tengokler dulu camana.. .. .. aku tak kisah pun, janji boleh participate dan enjoy the whole event. Kali nie National kat N9, so, aku cadang nak keluar makan dgn budak N9 nanti. Team N9 mmg rapat dgn aku, pernah National dulu keluar supper dengan mereka. Anyway, pucuk pangkalnya aku mmg look forward nak join tournament nie. Mati kutu aku tak pergi tournament selepas Master Yeow punya.

No comments: