Tuesday, September 25, 2007

Ramadhan, Aku Akur PdMU.. ...


Ada seketika, aku rasa macam aku tak boleh nak move forward.. .. .. spiritual down. Lgpun, semua manusia akan merasa perasaan begitu dalam hidup mereka. Tp, dalam bulan Ramadhan nie, Tuhan benar2 menguji aku dalam meneruskan kehidupan aku.

Dalam banyak2 perkara yg aku lakukan, aku takde feeling macam eager nak buat. Aku buat sekadar siap sajer. Itu bukan sifat aku, kalau ikutkan aku nie workaholic punya org. Entahlah, mungkin aku terlupa pada Dia yang Maha Esa. Sekelip mata Dia turunkan sekias rintangan seringan habuk untuk menduga hambanya ini.

Aku berkata dalam hati aku : “Ya Tuhan, kali ini benar2 Engkau telah menurunkan kesusahan dalam hidup aku terutama dalam bulan mulia ini. Aku redha dan terima kesesuhan ini. Aku akan tetap berusaha walau apa kesusahan yang Engkau turunkan untuk menduga aku.. .. ..”

Tapi jauh di sudut hati aku, perasaan sedih tetap ada mengisi hati aku nie. Aku tak dapat meraikan Ramadhan sepertimana yg aku inginkan ia. Takpelah, aku percaya atas semua kesusahan yg aku lalui ini ada HIKMAHnya yang Dia akan berikan.. .. .. Percaya.. .. atas segala kesusahan ada keindahannya yang tersembunyi… .. cuma masanya menjadi pernantian.. .. ..

No comments: