Monday, September 10, 2007

Ceramah Sukan TaeKwon-Do, Asas2 Pengadilan & Sains Sukan

SUCCESSED!!!.. .. .. Gambar ini diambil dengan para pelajar Kolej Unikop yang mengambil bahagian dalam ceramah.. .. Pd mulanya tak rasa nervous lagi semasa on the way.. .. ..tgh2 naik tangga ke Exam Hall, barulah start darah gemuruhnya.. .. .. tp itu common bagi normal human being.. ..


Basically, aku memberi ceramah ttg Sukan TaeKwon-Do.. .. dan juga Asas2 Pengadilan.. .. semua pelajar lagipun White Belt.. .. so they have little knowledge about this.. .. but for starting, mereka nie agak low interest.. . .. tak alert.. .. but aku managed to make it in a entertaining speech.. .. dan juga asked volunteer to do what i requested to do.. .. gambar nie diambil dari 2 sides (kiri & kanan) hall... .. you can see more ladies than men.


Aku sepatutnya bagi notes untuk para pelajar tu.. .. tpkan, aku x sempat e-mail pd Hafizi.. .. at least diorang boleh go through notes tu dan x perlu tulis notes yg aku tulis kat whiteboard.. but on the second thought, by doing that way, they stay focus and listened of what i am talking about.. .. .. to all students, you can have that notes from Hafizi.

Semasa aku tgh bagi speech.. .. aku perasaan 2 manusia saling x tumpah.. .. .. mana tak tumpahnya kalau ke pinggan, pelanduk dua serupa.. .. managed jugak utk captured gambar dua manusia unik nie.. .. .. cuba tgk gambar bawah nie :


(Bob AF2 belajar TKD?!?!) & Sebelah Bob Tiruan tu, kembar seiras untuk Si Hafizi nie.. ..


Budak2 tu lebih banyak shot questions pd aku ttg pattern dari sparring. Iyelar, mereka semua White Belt. So nothing much they know about free sparring. But good at least b'coz they have shown their interests on it.. .. in term of free sparring, they intend to know more.. .. even though it's kinda of new knowledges, but some of them volunteered to do some 'demo' in order for them to understand.. ..

As i told before, I invited seseorang untuk Asas Sains Sukan.. .. ok, nama dia Ain, adik kpd kawan class mate aku dulu.. .. skrg nie dia tgh continue dalam fisioterapi pulak.. .. .. Aku pulak, mmg suka ttg Sports Science nie, mengambil kesempatan juga untuk mendengar ceramah dan points2 dari dia.. .. .. aku dah lama tak refresh my knowledge ttg Sport Science nie, x silap aku dari tahun 2003 ke 2004 last sekali aku attended Sports Science Course.




After all while, semua pelajar tuu nampak sleepy.. .. this is the best part.. .. .. and really entertaining.. .. aku x sangka jugak this exercise can release all 'sleepy bacterias' and re-juvenate.. .. .. and Ain told ttg koordinasi yg mana aku really2 forgotten about it. Ain also did some demo performed by them pertaining to the 'kordinasi'.. .. :-







(Gambar nie aku snapped during diorang tgh release their sleepy bacterias)





Gambar nir pulak aku snapped semasa they all tgh buat koordinasi. Mcm kenal tak dua2 orang asing tuu? he he he.. .. si Hakim tu aku ajak dia utk add knowledge dia and skills... basically aku tgh drill & form Hakim sebab dia ada potential to be a Dynamic Black Belt leader. Dynamic tu.. .. . hu hu hu




Yg awek baju biru tu.. .. haaa itu wife aku.. .. dia nak sgt tgk aku bagi ceramah camana.. .. so aku heretler dia sekali.. .. .. dua2 tu tak tahu aku dah snapped picture mereka.. .. .. ..

After all, aku satisfied dgn decision aku invited Ain to be a Speaker for Sport Science. She really has ADD VALUE during that day. Thanks Ain for coming.. .. I appreciated it!!.. .. .. haaaa.. .. aku x sangka pulak ada cenderahati pada akhir hari tu.. .. .. :





(T-Shirt Sumbangan dari Kolej Unikop)




Yg menyerahkan cenderahati pd aku ialah Klon Bob AF2.. .. tp aku x sempat nak minta someone tangkap gambar aku time tu.. .. kalau tak aku boleh sharekan.. .. Lastly, aku nak ucapkan ribuan terima kasih atas undangan Pihak Unikop untuk ceramah dan cenderahati ini.. .. aku amat menghargainya dan juga tak lupa kepada Hafizi yang personally menjemput aku, many thanks Hafizi. Aku harap dapat dijemput lagi untuk ceramah yang akan datang.. .. dan juga berharap ceramah inie sedikit sebanyak membantu pelajar TKD Kolej Unikop untuk meningkatkan kualiti mereka.




-Majulah Sukan TaeKwon-Do-

1 comment:

Anonymous said...

Keep it up for TKD!!