Monday, September 3, 2007

Selangor TKD Tournament 2006









Haaa.. .. .. Gambar nie aku tangkap student aku took part dalam Kejohanan Taekwon-Do kali-3 Selangor pd tahun 2006.

Gambar atas nie time student tgh berdiri semasa opening ceremony yang mengambil masa 2 jam lamanya.. .. dan ditambah waktu rehat 1 jam lagi.

Actually, hari tu sebenarnya banyak dah pihak penganjur buat mistakes dari segi timing, registration, event dan weighing. Bayangkan first day event aku dah berada di sana dari pukul 8.00 pagi sampai pukul 1.00 pagi baru nak habis! Masuk kompleks kedai tutup keluar dari kompleks pun kedai tutup.. .. ..

Anyway, overall management dari organizer mmg tak organized. Tapi yg peliknya ini kali ke-3 diorang organized. Previously mmg bagus cumanya kali nie tak professional. Adalah seorang senior black belt tu (x nak sebut nama dia) time tu dia tgh call free sparring under 12 yrs.. .. cara dia panggil mmg buat aku sakit hati. At least panggilaa dgn panggilan yang baik, ini manusia bukannya anjing laut ke dugong ke.. .. .. free jer participants2 tu kena marah tak tentu pasal.. .. dah la tuu salah organizer jugak tak list event betul2.. ..


Aku ingat lagi aku berdiri sebelah student aku, time tu tgh weight separation.. .. off course as Team Manager, you have to be fussy of all event taking place. Adalaaa mamat cina tuu marah2 minta Team Manager keluar dari line.. .. Aku sebenarnya x kisah sgt la cumanya yg buat aku kisah dan menyakitkan hati sesangat tu sbb cara mereka memberi announcement tuu.. .. mcm la aku color belt.. .. .aku pandang dia directly dan angkat sikit dagu aku ke atas sambil tgk dia.. .. .. aku cakap 'sorry, apa dia?" baru ler dia ckp dgn elok2 minta aku keluar.. .. terkenang kejap aku kat peribahasa "bahasa menunjukkan peribadi seseorang".. ..






Gambar nie student aku menang free sparring 2nd place kalah kat budak talipinggang WY atau WHITE YELLOW. Persoalannya, sepanjang penglibatan aku dalam TKD dari aku color belt sampailer sekrg, inilah 1st time aku lihat WY took part dalam free sparring event. Pelik kan? Belakang tu Mr. Rajen tgh tak puas hati sbb time tu jam dah pukul 12.50 malam!!.. .. Mmg malam tu aku kena beberapa tembakan dari parents sebab hantar anak mereka lewat pagi bukan lewat malam.. .. .. so image aku as Instructor terjejas sebab benda2 begini.. .. ..

Luckily, 2nd day event cepat, timing cepat dan diorganized dengan baik. Tapi still sengat 1st day x habih lagi.. .. So aku buat conclusion dengan senior aku after few days yang aku mungkin tawar hati nak support Selangor lagi due to that incident. Lgpun sebab apa pun kitaorang took part sebab senior aku, Mr. Sathia Seelan ada good relations dgn Mr. Billy Soon. Tgk la camana next tournament.. .. still subjected.
Dalam tournament tu, aku minat sungguh dgn pattern dari team Perak under Mr. Dang Kok Wai. Mmg fabulous. Off course, Perak menang besar hari tu.. .. Luckily sebab musuh seangkatan tak took part, Melaka dan Pahang pun tak banyak hantar participants hari tu jugak.
-The End-

No comments: