Wednesday, April 8, 2009

Pre-Planned Robbed

Petang semalam adik aku kena langgar, cepat aku gegas ke Ampuan Rahimah. Parents aku dan ahli keluarga aku diluar emergency menunggu. Aku tanya macam mana boleh berlaku kat ayah aku, tp the complete story adik perempuan aku citerkan.

Dia naik motor (kerja Asst. Manager Speedmart 99), ke Bank nak bank in duit sales RM13,000. Yg adik aku pergi sorang2 tu apa pasal?!?!?!? Dalam perjalanan kena langgar dengan kancil putih dari belakang depan Bomba Taman Rakyat, Andalas. Org cina yg langgar tu pura2 tolong nak hantar adik ke hospital, org ramai bawa masuk ke dalam kereta rupanya dia bawa adik aku ke kaw. perumahan tak jauh dari kaw. situ keluarkan pisau minta duit sales dan dumped adik aku kat situ. Adik aku yang patah jari, 'cut' sana sini, jalan limping ke main road untuk minta bantuan! Cilaknat cina blah camtue.

Result medical report, 4 jahitan bawah dagu, bad scratches nearby mata dia, cheek, forehead, arms, both hands, knee (right), bad swollen left knee, jari anak tangan kiri patah (twisted the other way). Aku dah buat police report, majikan dia pun dtg, settle kat emergency, aku x sempat nak mengamuk dengan majikan dia pasal bank in duit. Doc pun dah treated jari dia dan dressing scratches dia. Lewat malam td dia discaj keluar. Aku nak masukkan dia ke private hospital memandangkan dia kata ada insuran, aku called agen dia, rupanya insurannya tak tanggung medical treatment cuma tanggung disability compensation, ward compensation, m.c compensation yg tak seberapa sangat. Aku 'angin' kat sana, bangsa agen nak komisen. Dasar penipu, adik aku bukan tahu sangat pasal insuran, jadi guidelah polisi dia sebaik2nya.

Hari ini aku half day, aku nak ke Klang tgk condition adik aku macam mana. Jika aku dpt cilaknat tue, aku patahkan semua tulang yg nko ada dan aku akan buat nko cacat seumur hidup!

7 comments:

Ayasu Kuro-Obi said...

Org tu dah cop lama adik mu biasa bank in duit cash byk2. Maybe ada org dalam sykt sendiri yg bagi maklumat. Satu lagi mmg x patut bos biar adik mu gi sorang2.

Adam A. said...

Memang betul, adik aku kenal orang yang langgar dia dan memang ada org dalam yg bagi maklumat.

Aku tak sempat nak mengamuk dengan bos dia, nak ajer aku tampor muka dia kat situ. Takde otak.

Ali said...

Sabar bang jangan buat tindakan terburu-buru. Nanti lain jadinya.. Apa-apa pun ikut peraturan .

Anonymous said...

hmm, crisis ekonomi menyebabkan peluang pekerjaan sudah menipis dan ramai juga yg terhempit dan terpaksa cari jalan secara haram.

Beware, memang jenayah semakin menjadi. Rumah aku pun dah ada kesan org cuba ceroboh, nasib wife i tutup pintu dari dalam. Ia berlaku begitu pantas sekali.


Insyallah, kite cuba cuba la bersedia sebaik mungkin dan jgn lupa satu lagi, tawakal kepada allah. Fahamila ayatul kursi dan 3 kul, pasti hati tenteram dan tubuh dipagari dari sebarang kejahatan.

Buat yg penjenayah tu...yakinila. sekejap je tu keseronokan dia sebb after this,,,seksa yg lebih besar menanti

Adam A. said...

Aku agak tertekan masa buat entry ini. Perasaan bercampuk-aduk;marah+geram+sakit hati+sedih.

Adik aku skrg tgh recovering, skrg nie nampaklah semua lebam2 and will take time, a long time untuk jari dia recover.

Cuma tunggu dari police investigation la skrg ni. Hopefully there's something from them.

Sharifudin said...

Klau tertekan ko buat jer tekan tubi Dam..mesti ilang tensi ko tu..hu..hu..

G-Spark said...

Komfem ade org dalam... Its not a coincidence or an accident. Kalau ko nak blasah dia, count me in. Hahahaha! Naahh just kidding. :p