Thursday, March 12, 2009

That's My Dad!

Hari Ahad yang lepas, aku balik rumah mak ayah aku kat Klang. Sudah lama rasanya aku tak menjenguk mereka, last sekali aku singgah semasa Inas 1 bulan, tak salah aku lah. Pagi tue aku dah siap2 nak ke pasar borong nak beli sikit2 barang basah untuk mak ayah aku kat sana. Lagipun memang perangai aku kalau balik Klang mesti berisi dalam bonet kereta tue. Aku serba salah kalau pergi kosong jer.

Hari tue aku dah set nak beli kotak polisterin nak letak ayam, ikan yang mana benda2 berbaulah. Selepas insiden hari tue yang mana wife aku pergi ke pasar balik ke rumah kereta aku bau ikan, habis semua car mat aku tonyoh cuci. Selamat dia tak letak kat bonet, ntah pulak camana aku nak buat. Habis membeli, aku balik singgah 7e, beli ais letak dalam kotak polisterin, habis citer. Aku tak perlu risau lg ada bau dalam keter aku.

Sampai rumah wife aku dah menunggu,aku habis mandi, dah siap terus headed ke Klang. Mak ayah aku pantang sikit tgk aku nie terkinjal2 berjalan, dan aku nie memang dah biasa berterus terang. Ayah aku x tanya mcm mana aku boleh kena, dia kata aku yg cari pasal dan kena tanggunglah sakit tue. Aku pull stop kat situ xde lg nak bercerita.

Dipendekkan citer, hari Selasa lepas, aku terima call dari kakak aku, bertanyakan tentang ankle aku, she told that someone claimed I ignore for medical attention. I am wondering? Aku bgtau yg ankle recovering taklah fully but better than before. Malam tue aku call kakak aku balik, siapa yg ‘claimed’ tu? Is it our father? Strong feeling aku kata it was my father. It was true.

Aku tergelak besar! Susah betullah, hari tue tak nak tanya dan x nak aku bercerita dan skrg call kakak aku different story pulak keluar. Aku x marah cumer geli hati dgn ayah aku tue, macamlah aku nie budak 18 tahun jer, (tpkan ada so called kakak nie ingat aku nie 18 tahun pdhal aku lg tua pd dia) Anyway, itulah karakter ayah aku. Dah besar panjang pun kena dengar ceramah leter dia, aku yg faham nie buat diam2 jer laaa.. .. ..

Tp sampai skrg insiden tue mencuit geli hati aku…. .. .. .. .. .

1 comment:

Sharifudin said...

teringat ke arwah tok wae (ayah) aku. Dia x pernah soal psl aktiviti TKD aku. Tetiba satu hari 17 tahun lps dia tanya "mlm ni nk kena pegi training jgk ke?". aku jwb "kena la sbb ader tournament..". Ayah aku diam ..dan mlm tu aku bermlm kt hospital 3 hari..my cheek bone broken kena turning kick...the worst accident in my TKd life.

Instict as a father ni very strong...cumer dia x pandai nk luah kan x mcm mak kiter.