Saturday, March 21, 2009

My Visit to Smarts TKD Centre


Akhirnya!, tercapai jugak niat aku ke Dojang si Nordin nie. Citer2 punyer citer skrg sudah tiba. Nordin sudah lama invite aku cumanya aku tak berkesempatan lagipun kalau pergi utk kali pertama ke dojang yg baru dibuka elok jika membawa cenderahati.

Di dojang, Nordin memberi pengormatan kepada aku untuk run kelas dia, Thank you Sir!. Lagipun, ianya elok sebagai pengalaman kepada students dia berlatih di bawah jurulatih yang berlainan.

Seronok melihat students Nordin nie mencuba sedaya upaya dalam sesi latihan, iyalah melakukan sesuatu yang agak sukar dan baru bagi mereka, tapi pengalaman yang mereka perolehi adalah priceless.

Aku takleh nak focus sesangat semasa conduct bila divide kpd 2 sesi, sebab crowd students Nordin nie dah penuh satu Dojang dia. Divided kpd 2 sesi pun lglah nampak crowded, he he he suatu petanda yg bagus. Dan juga tak lupa kepada parents Smarts atas support mereka. Kita kena ingat tanpa support drpd parents, Dojang anda tidak akan meriah walaupun penuh dengan ‘equipments’

Untuk info korang, utk membuka satu Dojang bukannya senang. Kos operasinya pun boleh tahan jugak, tak jugak kepada kos pengubahsuaian dan juga kos peralatan latihan. Aku respect kpd Nordin kerana berjaya membuka Dojang, suatu pencapaian yang diimpikan oleh semua jurulatih. Bukan semua jurulatih melayu yang telah mencapai tahap ini, selain Nordin, Hj Saiful (Kemaman)juga salah seorang darinya. Aku boleh katalah Dojang Smart nie lebih besar drpd Legend TKD dojang dan TTA dojang. Cuma pd ketika ini dalam peringkat awal masih banyak lg ‘improvement’ yang masih perlu Nordin buat. Take ur time bro.

Aku tak lupa dengan cenderahati yang aku planned nak bagi kat Nordin, Pd mulanya aku pun x pasti nak beri apa; punching bag? Poster TKD? Tiba2 aku teringat satu fundamental yg mesti ada dalam setiap Dojang iaitu gambar Gen. Choi (Founder of TKD). Aku called Nordin tanya dia ada tak gambar Gen Choi. Dia kata dia takde, baguslah tue bg aku.

As an extra effort, aku letak sekali gambar GM Park (Founder of GTF), letak frame yg cantik untuk Nordin gantung kat di area berhadapan pintu masuk Dojangnya. Ramai yg lupa tradisi ini iaitu bow hormat sebelum masuk ke Dojang dan bow hormat kpd Founders. So kiranya sekalilah bow bila hendak masuk kalau gantung di dinding berdepan dgn pintu masuk. Idea nie aku ilhamkan dari Dojang TTA.

So, to Nordin, tahniah atas Dojang dan juga kpd Smarts. Keep the spirits burning, improve our quality with the way of true TKD!!

7 comments:

Ayasu Kuro-Obi said...

Cantik cenderamata. Tak susah2 cari dah Din org dah bagi.

Anonymous said...

Tahniah , susah orang nak bagi peluang mengajar di tempat nya.

Adam A. said...

"Tahniah , susah orang nak bagi peluang mengajar di tempat nya."

Keyword is "support". Komuniti kita x besar, tetapi biar muafakat kita yg besar dan semangat kejiranan yang kuat.

Noordin Khalid said...

Makaseh Adam... budak2 aku rasa hepi gile. Siap tanya lagi bila Sir Adam nak dtg lagi. Ha ha ha

psst ayahsu... tak nak jemput Adam ke? menarik gitu ..ha ha ha

Adam A. said...

Thank you Sir Nordin!

My pleasure of your invitation!

You have a such good students.

adm.

Ayasu Kuro-Obi said...

Jemput-jemput...bwk hadiah tuuuu.... Do-Jang sini x besar mcm Din punya... Tapi hadiah mesti lagi besar dari Din...kua kua

Adam A. said...

Kpd Senior Ayasu Kuro Obi,

insyallah jika ada kesempatan bercuti, pasti akan visit dojang kemaman yg masih 'bau kedai' tu.

Besar x besar itu lain citer,yg pasti makan malam mesti besar. Itu baru betul.. .. :)