Wednesday, February 18, 2009

Sekolah oh Sekolah?!

Sejak aku buka kelas TKD JKKK, ada yang bertanya “Kenapa tak ajar kat sekolah tue?” Pertanyaan nie bukan sahaja dari mulut parents TKD aku nie malah dari entah siapa yg dropped by bertanya.

Aku bukan tak kenal Guru Besar sekolah tue, alaaa, depan rumah mak mertua aku tue jer.. .. Tapi aku borak2 camtue, tak bukak citer yg aku mengajar TKD. Sekolah tue mmg dah ada TKD, rasanyapun korang pun boleh teka jurus mana yg mengajar.. .. ..

Persoalannya sekarang dalam kepala aku nie.. .. nak approach atau tidak? Dulu aku pernah terniat nak approach tp tue tahun lepas ler.. .. Selepas mendengar keluhan dan pendirian daripada parents2 dan entah siapa ntah, aku terasa membakar semangat aku untuk pergi propose.

Tp, bukan ker dah terlewat utk approach? Biasanya org approach pada nak akhir2 tahun untuk kelas tahun berikutnya.. … ..

Apa pendapat anda?

*p/s :
Selepas aku membaca entry Ayasu "Kuro-Obi" (http://gohek.blogspot.com/2009/02/bapa-cakna-tkd.html), ini pendapat aku:-

Cumanya akan bercanggah dengan prinsip "tidak ganggu" Tkd lain. Tetapikan, jurus tue mengganggu boleh le pula, cuma atas berlandaskan prinsip kita, kita tidak counter. Kita tahu jurus tue lebih focus kpd $$$. Sesekali terasa jugak nak 'mengajar' mereka.

Link lebih lanjut mengenai jurusan itu : http://admtkd.blogspot.com/2008/04/wtf-class-or-its-just-for-sake-of.html

No comments: