Tuesday, May 12, 2009

My Bad Day

Dari semalam hingga hari ini aku betul2 moody. Takder kena-mengena pun dgn TKD, cuma kerja part time aku la nie. Aku sejak dua menjak nie reluctant nak attend part time accounting aku nie. The reasons being, tidak konsisten on assignments, hari nie buat account nie esok buat account tue, lusa account nie pulak, tulat ERF application pulak. Hilang momentum kalau berlanjutan begini.

Pada awalnya aku dah propose kat partner aku nie, since our company nie dah banyak projects, overloaded untuk 2 orang nak buat accounts. So mintaklah hire seorang data entry buat part time basis, mcm budak U ker, ok what?! Giler aper 15 accounts nak siapkan dengan 2 tenaga pekerja, dah lak tue dengan messynya filing masing2…. bertambah dengan komitment yg lain lagi.. ..

Tp itulah, kata-kata aku tak nak dengar.. .. begik tua! So, aku ikut petua Sir Eizam, leave the pressure for a while tp walau for a while pun aku siapkan assignments aku, never leave it hang just like that.. .. .. Tup tup dah dapat payment tp senyaplak tue.. .. .. Aku bab duit nie yg aku terlampau malas sangat.. .. .. kerana duit rosak akhlak, kerana duit kawan binasa.. .. kerana duit sanggup tikam dari belakang.. .. .. Bila aku tanya boleh pulak dia kata effort aku less than what he did.. .. OMG!

Ok, stop it. Aku dah malas, menyakitkan hati aku, terlampau geram pun ader, jika dia ada depan aku rasanya dah masuk tumit kaki aku dalam mulut dia.. .. .. But as a well human being, aku just ignore and pretending nothing happened.

Ini bukan kali pertama orang permainkan aku pasal duit. Dah banyak orang aku jumpa, letakkan kepercayaan, janji manis punyalah tahap gaban, backstabbed aku akhirnya. Kalaulah aku ultraman dah lama aku fire gaban2 nie!

It is not about the money but it is about principle!! I hold to my principle why not you!? If you break your promises to me, then you are man without principle and dignity!! This is meant to those who backstabbed me! I may not have grudge or revenge, but I believe in karma or qada’ & qadar. Just enjoy the sweetness of the cash and let’s God repay you, might be CASH ON DELIVERY?

3 comments:

Anonymous said...

ni yg seronok nak komen, i ingat i sorang kena, u pun sekali.

dulu i ada buat part time macam u. kerja i buat akaun, kerja dia cari client.

Sebbkan dia tu bukan "qualified accountant tapi setakat level book-keeper", kerja kerja akaun aku yg buat. dia buat marketing. kira atas angin la.

mula tu masyuk la gak 3-4 ratus sebulan dalam poket aku. Tapi bila client dah byk with potential revenue of 3-5k per mth, mula la dolak dalih.

Aku fed-up aku belah ler, kerana aku tau dia tu da buta soal duit. aku nak tgk dia kaya ke tak kalau dia tamak sgt tu.

pada aku, org bodoh macam dia tu aku tak heran la kalau dia takda prisip. tapi org macam kite ni kena ada prinsip. kang org kata, dahla berilmu, penyapu gak.

so, aku leave that job. Dari segi duit, dia hutang aku. memang aku rugi tak dapat, tapi bersyukur kerana aku naik pangkat pas tu. Lagipun, malas la nak subahat alter akaun sana sini untuk kepentingan mereka...biarla mereka kaya dgn ketamakan, aku miskin dgn keberkatan

Adam A. said...

Laaa, you pun kena jugak? Boleh lah dikatakan bahawa ada manusia yg betul menjadi buta disebabkan duit.

Buat part-time nie memang masyhuk, sometime can earn net 2.5k a month, saper nak bagi, but + dengan tremendous work la.. ..

Alteration tu memang selalu happen, siapa yg nak bayar tax tinggi kan? But then, yg menjawabnya nanti kita jugak, kalau memori kita strong takper, kalau ingat2 lupa, memang sure kena dengan income tax.

I agreed dengan you with slight changes,"biarkan mereka dengan kaya ketamakkan, TAPI biar kita kaya keberkatan"

Sharifudin said...

Tu asam garam beb...aku years before tubuhkan DTA aku ada own satu SDN BHD punyer co..took over my in-law co. Disebabkan x der MOF so selalunyer terpaksa la pakai proxy klau berurusan dgn gov. So klau dah pakai proxy ni biasa la benda2 cam ni.

Lagi worst proxy yg member baik kiter buleh potong line offer tender yg sama hu..hu..
That's why SHAHBUMI SDN BHD skrg ni tgh "hibernate" hu..hu. setakat idup utk "collect" sikit2 dr TKD income jer hu..hu..

Tapi benda2 ni la yg mematangkan kiter ..believe me..