Saturday, May 16, 2009

PWTC Job Fair


Dua hari aku di PWTC untuk Job Fair. Agak letih jugak sebab most of the time kena berdiri dan kena layan semua org2 yg mencari kerja. Kali ini aku turun padang untuk enhancekan burden company aku yg lagi satu nie. Well, basically aku pun adalaaa portion aku di sini.


Dua hari aku di PWTC memang terlalu cramp. Terlalu ramai org yg berada di dalam hall, tak juga di luar beratur untuk daftar. Mujur aku ada pas Exhibitor yg exempted aku dari queue yg panjang giler tue. Organizer nie pun lagi satu,ada ker dia minta pulang pas exhibitor tu pada hari pertama, aku just simpan jer pas tu dalam beg dan pakainya pada hari kedua, bayangkan bagi mana2 exhibitor yg telah pulangkan pas pd hari pertama tak dibenarkan masuk ke dalam hall pd hari kedua walaupun mereka give a relevant reasons. Tak logic kan?


Apa yg aku boleh komen dalam pandangan aku di Job Fair nie, lebih ramai exhibitor yg merupakan agen pencari pekerjaaan instead yg really genuine boleh dikira berapa booth. Depan booth aku tue memang buaya besar betullah.. .. siapa tak kenal kalau bukan ‘kerja jalanan’. 70% fee kalau dapat job melalui sistem mereka.. .. apa nak buat, nothing is free right in this world.




As for me, aku tgh run MDEC punya Job Camp Program, basically program nie untuk unemployed and fresh graduate yg tenagh mencari kerja dalam bidang ICT. So this candidates kena attend MDEC program then get certified, MDEC will allocate them a position, well itu arrangement MDEC dgn this candidateslaa. Company aku yg lagi satu nie naturenya sebagai IT Training Provider, so I’m part of their management team, so kenalah turun padang observe staff2 aku buat promosi.



Hari ini aku sampai pukul 6 sajer dan aku kena balik sebab satu hari suntuk aku tak makan, perut memang dah lapar, then malam nie aku ader TKD class. Esok ntah tak tahu camana samada nak turun kea tau tak, dependslaa lagipun aku dah achieved kouta aku, bukan dah achieved, kuota over achieved.

No comments: