Tuesday, July 7, 2009

Interactive TKD Demo @ Kolej Unikop


Demo ini pada mulanya dirangkakan sebagai satu konventional demo sahaja, dengan lima students sahaja pada asalnya untuk membuat demo dalam masa 10-20 minit.



Dan pada saat akhir, adalah emergency kes yg tidk dapat dielakkan, cuma tinggal 2 budak color belts sahaja yg membuat aku mengubah dari konventional demo kepada interaktif demo. Masa yg diperuntukkan dari pihak kolej adalah satu jam dan masa yg aku telah memperuntukkan adalah 1 jam 30 min.



Demo ini merangkumi asal-usul TKD, terminologi bahasa korea dan hanya perkara asas dalam TKD yg aku sentuh dari segi Pattern, Kicking, Punching, Sparrring dan Self Defense.



































Dan respons yang aku terima dari penonton (atau para pelajar) sebelum, ketika dan akhir adalah overwhelming. Many thanks to those participated in this interactive TKD demo!

*Last but not least, my appreciation to Adi (photographer) for his dedication devotes to TKD . All pictures uploaded courtesy taken from Adi. Thank again, you did a splendid job! To Hafizi, thank you for coordinated with a very well done. You too have contributed many and produced a good result out of it. Cheers!

3 comments:

Ayasu Kuro-Obi said...

Demo buka kelas baru?

Adam A. said...

demo kelas lama, tiap2 tahun kena buat rekrut baru. Demo salah satu marketing strategy.

Ayasu Kuro-Obi said...

Betul betul betul... Lepas demo makan?