Wednesday, July 22, 2009

Missed Another Golden Seminar

Kalau ikutkan hati aku memang aku nak pergi kursus ni, bukan senang nak dapat peluang macam nie dan feenya teramat berpatutan. Kalau ikutkan takkan dapat fee macam nie kalau dengan yang lain. Sumber aku memberitahu yang GM Daniel ni mempunyai latar belakang Wing Chun dan Jiu Jit Su, salah satu martial arts yang aku gemari.

Rasanya ramai yang akan mengambil seminar ini nanti, mungkin senior2 aku pun akan join jugak. Argh, jealousnya aku! Bukan aper, awal2 lagi aku dah set untuk family trip aku ke Langkawi hujung bulan ni dan balik awal Ogos. Dan pulak tu, seminar nie clashed dengan date trip aku ni. Itu yang buat aku geram.

Trip Langkawi tue semuanya dah well planned dan dah bayar pun, wife aku pun teruja nak pergi dan hati aku pula berbelah-belah bahagi.. .. .. takperlah, jika ada kesempatan yang lain, aku akan pergi join kursus tu nanti. Terpaksalah aku melupakan seminar tu, lagipun trip Langkawi nie dah lama aku planned.

Kepada senior2 aku tu, share2 la iyer nanti kalau gathering ada dibuat sebelum puasa. Have fun di seminar tu nanti while aku have fun di Langkawi.

Baru2 nie aku ada visited dojang Smart sebab ada upgrading exam di sana. Aku dah awal2 merancang utk pergi secara tidak official sebab utama nak try SLR aku. Sincere dari justification aku, standard dan kualiti yang ditunjukkan oleh students Smarts memang aku tak dapat nafikan, mengikut cara tradisi lama TKD. Banyak upgrading exam yang aku visited tapi inilah yang paling aku seronok melihat. Semangat, kualiti, keazaman, perincian yang amat baik. Thumbs up utk Smarts dan my bow to you Nordin!! Sesuatu yang lain dari yang lain dari kaca mata pandangan aku.



Dan juga baru2 nie aku baru lepas ambil 5th Kup aku dengan Hap Ki Do di bawah pengajaran GM Mounir. Esok harinya semua joint2 aku sakit2 belaka tak lupa tangan aku lebam2. Aku x nafikan aku dah tepu pada petang harinya, teramat letih ditambah dengan sakit2 lagi. Well, no pain no gain, right? Itu prinsip aku tentang self defense. Kalau tak merasa sakit maka teknik itu harus diperhalusi lagi. Aku ingat lagi ada mamat menegur aku semasa sesi sharing di PNB yang dia sakit dengan teknik self defense yg aku buat padanya. Aku tersipu kat situ, apa nak aku kata? Ok, mungkin dia tak familiar dengan cara aku ataupun mungkin dia ada injuries yg aku tak tahu dan dia tak cerita.Kalau dia ada injuries, maka my bad and I’m sorry to you but jika tiada then I feel bad for you.



Semasa di PNB tue, apa yg aku beri tu masih lagi harus aku perhalusi dan tahap kesakitan tak seteruk yg aku kena dengan Master aku ‘bagi’ pada aku dan tak seteruk yang aku ‘kena’ dengan GM Mounir. Dan aku boleh senyum selepas ‘pemberian’ tu. Ditambah lagi wrist aku memang tak kuat jika nak dibandingkan dengan paling dekat pun Senior2 aku. Jangan harap nak dapat twist wrist mereka especially Sir Din (Pakar Manipulation Nie) takyah ckp Master2. So, something yang kita kena study balik latihan cara lama TKD disamping cara moden. Bukan aku kata cara moden tu tak bagus cuma ada baiknya jika kita mengetahuinya.

Insyallah, selepas aku balik dari Langkawi, hmm, lupalak ada tournament dalam bulan 8 tu, mana nak selit ‘rombakan program’ nie. Nanti aku fikirkan caranya. Hmm, dan tak lupa ada juga yang telah ‘melompat’, so what!?

6 comments:

Anonymous said...

belajarla secara online....hahaha

Adam A. said...

online, yeah dalam youtube pun boleh dpt. Tapikan feeling totally lain..alaaa jealousnya!

Noordin Khalid said...

Sabar je Adam ...Langkawi utamakan dulu. Dah lama aku dgr plan ko tu... he he

Thanks for drop by to SMARTS and thanks for your sincere comments. Dan gambar anak aku, Hafiz juga amat menarik. Hrp dia dan adik2nya juga seperti anak2 Master Najmi.

Anonymous said...

wah, generasi pengganti ank najmi sudah ada. tunggu anak aku besar, generasi lain lak. hihihi

Sharifudin said...

Budak2 skrg manja2 Dam..baru pulas sikit dah tap. Elok gak diaorang rasa sekali-sekala klau x diaorang x tahu effective ke x effective teknik tu.

Adam A. said...

Sir Eizam, don't worry, akan ada generasi baru yg bakal menyusul seperti 'The Hj Jr', 'The Sidekick Jr', 'D' Eizam Jr' & x lupa gak Adm Jr nanti.. .. .. Boleh buat sparring partner nanti.. ..Hu3!

Sir Din, masa akan mematangkan budak2 tu nanti.. saya dulu pun begitu jugak, dan agreed memang nak kena bagi mereka rasa baru mereka tahu dalam true picture.